Balie ringleiding voor slechthorenden – Het beste visitekaartje
Loopt u weleens binnen in uw bedrijf? “Natuurlijk”, zult u zeggen, “iedere werkdag”. Maar loop de volgende keer eens bewust naar binnen. Sluit heel even uw ogen…
Bekijk uw entree en de ontvangstruimte door de ogen van uw bezoeker. Ziet de ruimte er vriendelijk uit? Staan er comfortabele stoelen om plaats te nemen, zijn de bloemen vers en lacht de receptionist u vriendelijk toe? Allemaal zaken waardoor een bezoeker zich werkelijk welkom voelt.
Vraag u zich dan nu het volgende af, is de ruimte ook toegankelijk voor iedereen?
Stelt u zich voor dat u in een rolstoel naar binnen wilt. Is dit überhaupt mogelijk? En is de weg naar de balie blokkadevrij?
Toegankelijkheid slechthorende gasten
En mensen met een gehoortoestel? Zij lopen zonder enige moeite naar de balie. Voor hen begint daar de toegankelijkheid. Kunnen ze gemakkelijk een gesprek voeren?
In een grote ruimte als een receptie of een ontvangstruimte heerst vaak een hol geluid. Voor een slechthorende werkt dit niet mee voor de verstaanbaarheid . Stelt u zich degene voor, wanneer hij de baliemedewerker meermaals moet verzoeken om luider te praten.
Balie ringleiding voor slechthorenden
Bij de balie wil je snel worden geholpen. Je wilt niet de aandacht van wachtenden in de rij achter je op je vestigen en je wilt niet degene zijn die anderen ophoudt. Rekening houden met slechthorenden en genoemde zaken is belangrijk, wanneer u echt iedereen welkom wilt heten!
Een groot aantal bedrijven zoals
- Schiphol Airport
- Gemeente Amsterdam
- Gemeente Enschede en het
- Schotse Parlement is het met ons eens en vinden actieve toegankelijkheid ook belangrijk. Zij installeerden dit systeem!